Polský drážní úřad UTK oznámil, že dne 26.6. 2024 se konalo první jednání nově ustavené pracovní skupiny pro zkoumání příčin lomů náprav nákladních vozů, které jsou v provozu více než 40 let. Důvodem ustavení této skupiny je podle UTK skutečnost, že stále dochází k lomům náprav tohoto stáří.
„Nápravy dvojkolí, které jsou nejdéle v provozu , vyžadují zvláštní sledování. Není pochyb o tom, že musí být stanoven rozsah a četnost prohlídek těchto náprav. Proto byla vytvořena skupina z nejlepších expertů sektoru“. uvedl Dr. Ignacy Góra, prezident UTK.
V letech 2019 – 2023 bylo v Polsku evidováno 13 nehod, které byly způsobeny lomem nápravy dvojkolí. Každá z těchto nehod měla za následek významné škody na infrastruktuře a vozech.
Pracovní skupina skupina je složena ze zástupců národních bezpečnostních úřadů, vědeckých a výzkumných institucí, údržbářských dílen a držitelů vozidel.
Úkolem pracovní skupiny je stanovit dodatečné prohlídky náprav, které jsou v provozu na polském trhu více než 40 let.
Informace je k dispozici v originále na stránkách UTK.